dinsdag 28 augustus 2012

creative with a camera - part one



Voordat ik met mijn vader, moeder en zus onze reis naar Amerika gingen maken deze zomer, kochten we een nieuwe camera. Deze maakt erg mooie foto's en ik ben er een beetje mee gaan spelen. Je kunt de focus leggen op een bepaald voorwerp, waardoor de achtergrond een beetje vaag wordt. Dit ziet er vaak echt heel leuk uit! En zo zijn er nog meer van deze truucjes waarmee je geweldige foto's kan maken. Nu vind ik het heel leuk om creatieve foto's te maken. Spelen met scherpte en diepte. Ik zal jullie een paar foto's laten zien , all made by myself. Aan de "part one" in de titel van dit bericht, zien jullie dat ik dit vaker ga doen. Om de zoveel tijd, als ik weer wat leuke foto's heb gemaakt, post ik een bericht. Deze keer: creative photo's van mijn vakantie in Amerika dit jaar. Have fun watching!


 
Een kaart van Amerika, met daarop een stukje van het rondje dat wij gemaakt hebben. Begonnen in San Francisco, vervolgens Los Angeles, Las Vegas en weer terug in San Francisco. It was amazing!



 
Ik was dus in een creative bui, en besloot wat te spelen met de camera. In dit schriftje heb ik bij gehouden wat we allemaal hebben gedaan, zodat ik er later een verslag van zou kunnen maken. Onder andere voor dit blog, en ik heb hem een tijdje geleden gepost. Nu heb ik hem perongeluk verwijdert en daar baal ik wel van. Ik moet nog even kijken of ik hem opnieuw post.



Nog zo'n foto. Dit keer heb ik plaatsnamen geschreven van waar we heen gegaan zijn. Een foto opgezocht op mijn iPod, en voila: een orginele foto. Niet zo heel spectaculair ofzo, maar zo zie je een beetje hoe je ermee kan spelen.
 
 


 
In de camper, op een camping close to San Francisco op het begin van onze reis. Lekker rotzooitje zoals je ziet, maar het fijne van een camper is dat het echt je eigen "huisje" is voor eventjes. Als je van hotel naar hotel gaat, moet je de hele tijd met koffers in de weer en steeds in en uitpakken. Het is natuurlijk maar wat jou voorkeur is.
Een lange broek was hier zeker nodig, het was behoorlijk frisjes!
 
 

 
Onder weg kwamen we een prachtig uitzicht over zee tegen, en hier moesten we dus eventjes stoppen. Hier heb ik de camera laten focussen op de bloemen op de voorgrond, en als achtergrond zie je de zee. Ik ben stiekem wel een beetje trots op deze foto en begon  het echt steeds leuker te vinden om hier dus mee te spelen.
 
 

 
Me and my sis op het strand. Even lekker uitwaaien na lang zitten in de camper. Hier zie je onze zand voeten met als achtergrond de zee. Links ben ik , recht mijn zus. We hebben heerlijk in het zonnetje gelegen. Nu ik dit bericht typ, regent het in ons koude kikkerlandje, ik wil nu dus zó graag terug :(



 
Op het zelfde strandje als de vorige foto maakte ik dit kiekje. Dit zijn de slippers van mijn zus en ze zijn super leuk om een creative foto van te maken. Gefocust op de voorste slipper en die daar achter een beetje vaag. Summerfeeling!
 
 
 
 
Dit waren de foto's voor deze keer, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien.
 
Hugs and kisses, Susanne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten